کنگره 60 - شعبه نیک آباد

اصفهان-جرقویه سفلی-شهر نیک آباد 09136863056

کنگره 60 - شعبه نیک آباد

اصفهان-جرقویه سفلی-شهر نیک آباد 09136863056

کنگره 60 - شعبه نیک آباد

"پیام"
آنگاه هر یادی جز یاد خداوند در تو جاری شود همه آنچه از یاد برده ای خداوند به یادت خواهد آورد. با عشق محبتی از هر نوع که باشد از دنیا یا آخرت. من وقتی همه آنچه را که به تو دادم به فرمان باز خواهم گرفت. من تو را چگونه در جهان میبینم آنگونه که خود میبینی(سردار)

آخرین نظرات
نویسندگان
پیوندهای مفید

"دستور جلسات هفتگی"

پنجشنبه, ۱۸ مهر ۱۳۹۲، ۱۰:۵۰ ب.ظ

صبر ، استقامت ، آرامش

بر اساس پروتکل درمان اعتیاد کنگره ۶۰ ٬ اعتیاد بر روی سه مقوله جسم ٬ روان و جهان‌بینی تأثیر می‌گذارد که بر همین اساس برای درمان اعتیاد٬ باید هر سه مقوله فوق به تعادل برسد که برای اصلاح ۹۰ درصد از ساختارهای جسم و روان حداقل ۱۰ ماه زمان لازم است که البته استفاده از دارو برای اصلاح و درمان ساختارهای جسم و روان بسیار حیاتی است و برای اصلاح نوع نگاه و جهان‌بینی دستور جلسات سالیانه در نظر گرفته‌شده٬ دستور جلسات کنگره ۶۰ در ابتدا شاید به نظر بیایند که به اعتیاد و درمان آن هیچ ارتباطی نداشته باشد ولی اگر کمی دقت نماییم متوجه می‌شویم که اکثر دستور جلسات کنگره ۶۰ قواعد و قوانینی هستند که در جهان ما جاری هستند و آشنایی و رعایت این قوانین نه تنها در حل صورت مسئله اعتیاد بلکه در کلیه مسایل زندگی مفید و کاربردی می‌باشند٬ دستور جلسه این هفته نیز یکی از دستور جلسات بسیار کارآمد خصوصاً در درمان بیماری اعتیاد است که در آن از سه پارامتر صبر، استقامت و آرامش که یک مثلث هستند نام‌برده شده و به ما کمک می‌کند تا با پایداری و استقامت بتوانیم از صبر به نقطه‌ای برسیم که زندگی ما از یک آرامش نسبی برخوردار شود...


صبر:

اکثر اشخاصی که برای درمان اعتیاد خود به کنگره ۶۰ مراجعه می‌نمایند در نگاه اول از ظاهر و کلام آن‌ها مشخص است که از مساله بیماری خود به شدت خسته و درمانده شده و نه تنها خود٬ بلکه خانواده و اطرافیان خود را نیز با این مساله در گیر نموده و خواستار این هستند که هر چه سریع‌تر از شر این قول بی شاخ و دم خلاص شوند.

زمانی که متوجه می‌شوند که درمان بیماری آن‌ها حداقل به ۱۰ ماه زمان نیاز دارد پذیرش طول درمان برایشان دشوار می‌گردد زیرا در گذشته با تبلیغ‌های غیر واقعی نظیر ترک‌های سرپایی یا سه روزه٬ سم زدایی و یا خوردن دارویی که بلافاصله پس از استفاده از آن اعتیادشان ترک می‌شود روبرو شده‌اند و در اکثر موارد نیز این راه‌ها را امتحان نموده و نتیجه نگرفته‌اند زیرا مهم‌ترین بخش درمان را که پارامتر زمان است در نظر نگرفته و می خواهند ره چندین ساله را یک شبه بپیمایند ولی پس از آشنا شدن با روش درمان و درک مسئله زمان در درمان اعتیاد پذیرش طول درمان برایشان آسان‌تر می‌گردد زیرا از نظر کنگره ۶۰ اعتیاد یک بیماری محسوب می‌گردد که نه تنها بر روی جسم انسان بلکه بر روی روان و جهان‌بینی انسان تأثیرات مخربی بر جا می‌گذارد که برای درمان آن بایستی صبر نمود.

صبر از دیدگاه کنگره ۶۰ یعنی در نظر گرفتن پارامتر زمان برای انجام هر کاری. البته صبر با تحمل و یا تعلل نباید اشتباه گرفته شود زیرا در تحمل و تعلل دانایی وجود ندارد ولی در مقوله صبر دانایی تأثیر بسزایی دارد و می‌توان گفت صبر به تأخیر انداختن مسائلی است که قطعاً اتفاق می‌افتند٬ برای کسب شایستگی و ظرفیت استفاده بهینه از آن مسئله ولی اگر بخواهیم در صبر خود بی‌صبری نماییم و سعی در تسریع اتفاقات نماییم در ادامه مجبور به تحمل مسایلی خواهیم بود که با صبر کردن به راحتی قابل حل می‌بود برای مثال کسی که نمی‌تواند برای درمان اعتیاد خود ۱۱ ماه صبر نماید و می‌خواهد ظرف ۲۰ روز ترک اعتیاد نماید برای پاک ماندن می‌بایستی تا آخر عمر خود را بیمار و معتاد معرفی نماید و این شخص نه تنها درمان نگردیده بلکه بسیاری مسائل و مشکلات دیگر نیز سر راه وی قرار خواهد گرفت. در چندین جای کتاب آسمانی نیز، صبر یکی از نشانه‌های مؤمنان شمرده شده است. مثلاً در سوره‌ی بقره آیه‌ی ۱۷۷. خداوند می‌فرماید: «... مؤمنان در تنگدستی و بیماری یا مشکلات دیگر صبر می‌کنند.» پس برای عبور از گذرگاه‌های سخت زندگی باید صبر پیشه نموده و آن را به دیگران نیز سفارش نماییم.

استقامت:

استقامت به مفهوم مقاومت، پایداری و حرکت در صراط مستقیم است و با استقامت است که صبر معنا و مفهوم پیدا می‌کند کسی که در صبر خود استقامت می‌نماید مسلط بر توانایی‌ها و کارهای خود است و این تسلط انسان را به شخصیت و شأن والای انسانی‌اش نزدیک می‌کند برای مثال شخصی مانند توماس ادیسون که از قشر پایین جامعه آن زمان خود بود با پشتکار و استقامت خود بود که تبدیل به چهره‌ای ماندگار در تاریخ گردید و یا مهندس دژاکام بنیان‌گذار کنگره ۶۰ که با تلاش٬ پایداری و استقامت خود سعی در شناخت بیماری مهلک و خانمان‌برانداز اعتیاد نمود و باعث گردید افرادی که زمانی جزو کسانی بودند که برای خود٬ خانواده و جامعه مضر محسوب می‌شدند تبدیل به انسان‌هایی خدمت گذاری گردند که جامعه به وجود آن‌ها افتخار می‌کند

آرامش:

یکی از مهم‌ترین اهدافی که انسان همیشه به دنبال رسیدن به آن است آرامش و حال خوش است٬ اکثر انسان‌ها رسیدن به آرامش را در مادیات خلاصه می کنند و آن را هدف قرار داده برای رسیدن به آن نیز بی‌صبری می‌نمایند غافل از اینکه مادیات وسیله است و نه هدف پس با توجه به وادی هفتم که می‌گوید رمز و راز کشف حقیقت دو چیز است اول یافتن راه و دوم آنچه برداشت می نماییم رمز و راز رسیدن به آرامش نیز در یافتن راه آن است که کوتاه‌ترین راه رسیدن به آن رعایت قواعد و قوانین جاری در هستی و درک و شناخت مسئله زمان و زندگی در زمان حال است زیرا زمان حال در آینده‌ای نه چندان دور تبدیل به گذشته خواهد شد پس اگر امروز از حال خوشی برخوردار نباشیم در ادامه از گذشته و آینده خوشی نیز برخوردار نخواهیم بود پس برای رسیدن به آرامش و حال خوش بایستی از بهترین ابزار آن که صبر و استقامت است نهایت استفاده را بنماییم.


با احترام: مسافر رامین سعادت جو

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۲/۰۷/۱۸
  • ۶۵۱ نمایش
  • مسافر حسین

نظرات (۱)

  • محمد حسین تکمار
  • چه خود ساخته هایی که مرا سوخت

    و چه سوختن هایی که مرا ساخت

    ای خدای من ، مرا فهمی عطا کن که از سوختنم

    ساخته ای آباد از من بجا ماند

     

    سلام و خدا قوت به راهنمای عزیزم  اقای صادق رضوانی

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی